poniedziałek, 2 października 2017

kiedy dziecko nie chodzi

 W okolicach roczku każdą rozmowę profilaktycznie zaczynałam słowami "nie jeszcze nie zaczął" Parcie otoczenia na chodzenie było większe niż mogłabym się spodziewać, babcia się gryzła że mały roczku nie przydepcze. Miałam wrażenie że odebrała to jako osobistą urazę, w związku z czym zaczęły się "złote" rady.
Teraz mam Ci ja półtora rocznego syna który uparcie nie chodzi.
 Mały niby przy meblach tupta, niby trzymając się nogawki też ale nic poza tym. Jako że dziwnym trafem zasuwa na kolanach poszliśmy do ortopedy ażeby sprawdzić kołyskę stopy i co? i gucio. Wszystko w porządku ale jak jest problem to spróbujmy go na siłę rozwiązać skierowaniem do neurologa, psychologa, fizjoterapią wizyty u wróżki niestety zabrakło. Ponoć młody ma mieć problem z koordynacją psychoruchową, bo tak. Bo trafianie kluczem do dziurki czy samodzielne jedzenie temu nie zaprzecza. Fuck logic.
Wczoraj przekonałam się jak gorzki potrafi być byt matki, a sprawcą tego był sąsiad. Wpadł, obejrzał pracownię poplumkał i wziął młodego na spacer na podwórze. Facet odchował czwórkę dzieci i uznał że spróbuje młodego zmotywować do stawiania kroków. Udało się.
Skąd więc gorzki posmak mimo sukcesu? pokazuję i objaśniam. Otóż jedynym powodem dla którego syn nie chciał chodzić było bycie miękkim. Moje, mojego małża ot w pakiecie z tatą idealnym czyt. pan mama jest dzielenie tych samych obaw i bycie na każde zakwilenie. Kiedyś ojciec był od zadań dla odważnych a mama od mycia zębów. Nie narzekam na zmianę tych ról, jedynie zauważam jego ciemniejszą stronę. Pozostaje mi poczucie bycia nie dostatecznie dobrą.

1 komentarz:

  1. No tak, niby w życiu trzeba być twardym, bo jak się ma miękkie serce itd.... Ale nikt na ten świat nie przyszedł jeszcze z gotową receptą na życie, więc nie ma się co ścinać i obwiniać, tylko cieszyć się, że "pierwsze kroki" za Wami, bo ich niezliczona ilość przed. Radości i cierpliwości życzę Wam :) Renata (matka trojga dorosłych ludzi ;) )

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 ToszekDesign project , Blogger