niedziela, 9 listopada 2014

długi weekend- wypieki

Ciesząc się perspektywą długiego weekendu, spędzam spokojnie czas w domu. A to przepędzę kurz z pod kanapy, a to wypiję herbatę. Ciągle walczę z czerstwym pieczywem. Tym razem na warsztat trafiły czerstwe bułki słodkie- pączki i jagodzianki.

Wzięłam:

  • około 10 sztuk bułek słodkich
  • bułkę tartą
  • 3 jajka
  • szklankę mrożonych jagód
  • 3 łyżki stołowe cukru
  • łyżkę wody różanej
  • 1,5l ciepłego mleka


zmieszałam wszystko w garnku. zalałam mlekiem, bułkę dosypywałam do otrzymania konsystencji rzadkiego ciasta drożdżowego. Nie usiłowałam osiągnąć gładkiej masy. Przełożyłam ciasto do formy wysmarowanej masłem i włożyłam do pieca na 180 stopni na 35 minut + 15 minut w wyłączonym piecu.
Ciacho przed krojeniem musi wystygnąć, ciepłe w środku jest nieco wodniste.

Pragnę również przedstawić moją pomoc domową: Oto jest Toszka


Toszka jest z nami ponad dwa miesiące, została adoptowana z fundacji SOS Animals.
Popieram ich rękami i nogami, mają fantastyczne warunki. Tak, warunki do spełnienia przez "rodzinę" adopcyjną. Muszą się spotkać i obejrzeć miejsce w którym futrak ma mieszkać. Prowadzą domy tymczasowe, akcje społeczne. Jednym z warunków jest sterylizacja. 

Przyjaciel nie ma metki! nie kupuj- adoptuj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 ToszekDesign project , Blogger